Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Stadniczeńko Stanisław Leszek (1947- )
(1)
Zamelski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Filozofia prawa
(1)
Personalizm
(1)
Sens życia
(1)
Teoria prawa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-177.
Rozdział I - Zagadnienia epistemologiczne i komparatystyczne 1.2. Filozofia realistyczna i idealistyczna 1.3. Konsekwencje deprecjacji prawdy 1.4. Realizm w filozofii klasycznej 1.5. Personalizm jako konsekwencja filozofii realistycznej 1.6. Pedagogika prawa wobec pozytywizmu i nonpozytywizmu prawniczego 1.7. Niemiecka szkoła pedagogiki prawa Rozdział II - Heterogeneza nowożytnej filozofii europejskiej 2.2. Wilhelm Ockham: wola jest niezależna od rozumu 2.3. Marcin Luter: zepsuta natura i ograniczona odpowiedzialność człowieka 2.4. Niccolo Machiavelli i Jean Bodin: emancypacja władzy politycznej 2.5. Tomasz Hobbes, Jan Locke, Hugo Grocjusz: życie społeczne jest dziełem człowieka 2.6. Kartezjusz: immanentyzm, myśl ograniczona do doświadczenia 2.7. Jan Jakub Rousseau: naturalizm i wola ludu; moralność staje się zbędna 2.8. Immanuel Kant: prawda niepoznawalna, moralność subiektywna 2.9. Rewolucja umysłu - od scholastyki do oświecenia 2.10. Grzegorz Hegel: dialektyka i kult państwa 2.11. Karol Marks i Fryderyk Engels: naturę człowieka i społeczeństwa można zmienić 2.12. Nowa lewica - poszukiwanie nowego człowieka i nowego społeczeństwa Rozdział III - Teleologiczne i aksjologiczne determinanty sensu życia 3.2. Ludzkie istnienie - koncepcja i próba syntezy 3.3. Czym jest sens? Założenia analizy egzystencjalnej Viktora E. Frankla 3.3.1. Uwagi wprowadzające 3.3.2. Zagadnienie sensu 3.3.3. Wspólnotowość i odpowiedzialność 3.4. Podmiotowość człowieka w myśli Emmanuela Levinasa 3.4.1. Uwagi wprowadzające 3.4.2. Odpowiedzialność poprzez dialog 3.4.3. Znaczenie myśli Emmanuela Levinasa dla pedagogiki prawa Rozdział IV - Integracja prawa z życiem 4.2. Podejście systemowe warunkiem terapeutycznego oddziaływania prawa 4.3. Personalistyczna podstawa formacji prawników 4.4. Integralny warsztat pracy prawnika 4.5. Odpowiedzialność prawnika za urzeczywistnianie wartości 4.6. Instrumentalizacja prawa: czy prawo służy dobru ludzi? 4.7. Zainteresowanie prawa potrzebami dzieci 4.8. Wyzwania cybertechnologii i sztucznej inteligencji Rozdział V - Analiza wybranych pojęć z punktu widzenia pedagogiki prawa 5.2. Wpływ procesów psychicznych na prawo w ujęciu Leona Petrażyckiego 5.3. Empatia 5.4. Zaufanie 5.5. Troska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150263, 150257, 150260, 150256, 150261, 150258, 150255, 150264, 150259, 150262 (10 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności